Tidligere elever

De siger det bedst selv!

For nogle er Textilskolen et springbræt til at søge ind på en videregående designuddannelse, arkitektskole eller kunstakademi i Danmark eller i udlandet. Nogle kommer for at supplere den uddannelse, de allerede har, og andre kommer af ren og skær nysgerrighed og interesse.

Her kan du møde nogle af de tidligere elever som fortæller om deres oplevelse af skolen og alt det de tager med sig videre herfra – om det de drømte om inden de startede på skolen og alt det de opdagede undervejs.

En virkelig dejlig ting ved at gå på Textilskolen er at man kan finde ud af hvad der passer til en. Hvem man selv er i designfaget og hvilke skoler der passer til en.
Og så har vi mødt en masse dejlige mennesker. Folk er mega søde og der er et helt vildt godt fællesskab.

Sara, 21 år og Sofie, 23år

Sara studerer nu på Kunstakademiet Rietveld i Amsterdam og Sofie studerer mode på Designskolen Kolding

Jeg kom hovedsageligt på Textilskolen for det faglige, og det har jeg virkelig fået. Men jeg mødte også en masse mennesker der går op i det samme som mig. Jeg kom jo straight fra gymnasiet og der var ingen andre fyre, der kunne finde ud af at bruge en symaskine. Det er fedt at have et fællesskab på den måde, at være lige nørdede omkring noget…

Victor, 19 år og Ehab, 32 år

Begge studerer nu Beklædningsdesign og Tekstil på Det Kongelige Akademi.

Det jeg især har taget med mig fra Textilskolen, er at lære en designproces fra start til slut. Det har virkelig givet mig meget. Det har overrasket mig, hvor meget der egentlig er i det: fra idégenerering, til materialeprøver til iscenesættelse og formidling….

Michala, 25 år og Felix , 21 år

Michala studerer Tekstildesign og Felix studerer Mode, begge på Designskolen Kolding.

En af de ting vi især har fået med fra Textilskolen er vores åbenhed og evne til at dele med hinanden. Vi er hinandens bedste sparringspartnere.

Emilie og Mia, begge 26 år

Bachelorer i Tekstildesign fra Designskolen Kolding.

Jeg tager et helt nyt sæt briller med mig herfra. Jeg føler, at jeg ser verden på en helt anden måde, og det er virkelig fedt! Jeg lægger mærke til farver, materialer og former og forstår tankerne bag design. Og så jeg har lært at være i en proces og forstå værdien af det. Det kan jeg virkelig bruge til meget – også rent menneskeligt.

Rose, 18 år og Augusta, 21 år

Rose går på HF og Augusta læser jura på Københavns universitet.

Noget af det jeg virkelig har lært på Textilskolen er idéudvikling, og at få en forståelse af hvordan jeg arbejder og hvad jeg tænder på i en proces…det er noget jeg stadig bruger meget på mit studie.

Amalie, 25 år

Studerer accessorydesign på Designskolen Kolding.

Det jeg er mest glad for at have lært her på Textilskolen, er at det kan give så utrolig meget at turde prøve nye ting, og finde nye måder at nå sit mål på. På den måde får man så meget mere ud af sin proces.

Alberte, 22 år og Filippa, 20 år

Alberte studerer Tekstil på Textilshögskolan Borås og Filipa studerer Mode på Beckmans College of Design i Stockholm.