Hvem er vi

Forstander, undervisere og øvrigt personale

Nysgerrighed, passion og eksperimenter er i centrum på Textilskolen. Det gælder også for os, der står bag Textilskolen. Fra undervisere til kontor- og køkkenpersonale.

Alle undervisere på Textilskolen er professionelle udøvende designere med forskellige designfaglige specialeområder indenfor f.eks. beklædning, tekstil, materialeudvikling, rum og kommunikation.

Vi er praktikere – og vi elsker vores fag.

Andrea Lehmann Sivertsen

Forstander

andrea@textilskolen.dk

Uddannet beklædningsdesigner fra Det Kongelige Akademi

At skabe en designskole hvor talentudvikling og et højt fagligt ambitionsniveau går hånd i hånd med et varmt og kærligt miljø med højt til loftet, nærhed og plads til fordybelse er min store passion. Og jeg elsker at se det lykkes!

Julie Henriksen

Underviser og faglig koordinator på Akademilinjen

julie@textilskolen.dk

Uddannet væver, industriel designer og Master i Design fra Det Kongelige Akademi

Jeg er optaget af, at være i både teori og i praksis. Det sted, hvor den måde vi tænker på  kan danne grundlag for at undres over praksis og hvor vi med vores praksis kan udfordre vores måde at tænke på.

Marie Hugsted

Underviser og faglig koordinator på Design & Maker

marie@textilskolen.dk

Uddannet tekstil designer fra Det Kongelige Akademi og lærer

Sammenhængen mellem sansning, materialer og farver optager mig og at vise hvilke muligheder tekstilfaget rummer. At undersøge og eksperimentere sammen med elever og mine kollegaer er for mig kilden til daglig glæde.

Sarah Moutouh

sarah@textilskolen.dk

Uddannet beklædningsdesigner fra Det Kongelige Akademi

Det gode håndværk er min store passion, og jeg elsker at arbejde med detaljer og materialer i hænderne.

Siff Pristed

siff@textilskolen.dk

Uddannet tekstildesigner fra Designskolen Kolding

Eksperimentet og konceptet er centrum, når jeg arbejder med tekstiler som medie for fortællinger, og lader traditionelle tekstile teknikker møde moderne kultur, hvor farver, mønstre og udtryk blandes på kryds og tværs.

Julie Hendel

hendel@textilskolen.dk

Uddannet beklædningsdesigner fra Det Kongelige Akademi

Jeg elsker at skabe. Skabe produkter, skabe udtryk, skabe nye ideer. Jeg har en lang baggrund indenfor bevægelse, og mit kreative univers er ofte inspireret af bevægelse og funktionalitet. Jeg arbejder meget med up-cyckling, og tænker meget over hvordan, jeg som designer kan bidrage med et alternativ til især overproduktion.

Louise Egebro

louise@textilskolen.dk

Uddannet modedesigner fra Designskolen Kolding

For mig er det en kæmpe gave at klæde morgendagens designspirer på, til den hverdag de går i møde – og jeg elsker at lære fra mig. Jeg deler derfor gerne ud af mine erfaringer fra modebranchen og som iværksætter.

Materialeforståelse og mønsterkonstruktion er to af mine helt store passioner inden for designfaget

Benjamin Rask

benjamin@textilskolen.dk

Uddannet tekstildesigner fra Designskolen Kolding og spatial designer fra Det Kongelige Akademi

Jeg ønsker at give eleverne en forståelse for, hvordan man kan arbejde tekstilt i rumlige sammenhænge og skala. -Hvordan vi på en og samme tid kan arbejde i detaljen og på de helt store linjer og derved skabe større sammenhæng i de rum, der omgiver os. Desuden gør jeg en dyd ud af, at møde eleverne der hvor de er, så de føler sig set, hørt og inddraget i undervisningen og hverdagen på skolen.

Alberte Holmø Bojesen

alberte@textilskolen.dk

Udannet tekstildesigner fra Swedish School of Textiles, Borås og materiale designer og hybride design processer fra Fabricademy

Skal vi gå klædt i ler og bo i 3D printede tanghuse? Hvordan ser fremtidens materialer ud og hvordan skaber vi regenerative og bæredygtige designsystemer, der ikke kun er designet for mennesket, men også for det økosystem vi agerer i? Dette er spørgsmål der gennemsyrer min designpraksis og som jeg gerne vil udfordre aspirerende designere og skabere med. Så de er godt klædt på til at konstruktivt og nysgerrigt møde en fremtid der er fyldt med ukendte og spændende udfordinger.

Line Jensen

Forretningsfører

kontor@textilskolen.dk

Systemer, detaljer og tal – jeg elsker når det hele stemmer! Og jeg holder meget af den daglige kontakt med alle på skolen og alle dem som ringer og skriver til kontoret.
Bas

Køkkenleder

Milton Polo

Køkkenassistent

Jeg elsker at arbejde i køkkenet. Med god energi og grøn mad.

Frederikke Nørskau Hansen

Mentor

frederikke@textilskolen.dk

Jeg er optaget af mennesker og de nære relationer. Den gode, nærværende samtale og rum til at mennesker kan reflektere og udvikle sig optager mig.

​Textilskolens bestyrelse

Nikolina Olsen-Rule, formand
Kommunikationskonsulent i Folketinget

Ane Lynge-Jorlén, næstformand